Език: BG

0 артикула

Категории с падащо меню

Откъс от нашето пътуване до Тайланд и Камбоджа

Откъс от нашето пътуване до Тайланд и Камбоджа. Ангкор Ват – осмото чудо на света.

Пристигнахме в Бангкок с турските авиолинии. Още  с излизането ни от летището ни удари вълна от топъл и много влажен въздух. Лесно се ориентирахме и след по малко от два часа вече бяхме в хотела. По улиците разни хора бяха разпънали маси и готвеха направо там, миризмата беше ужасна.По късно разбрахме,че е от оризовото олио,което използват. Бангкок е огромен град пълен с контрасти.Много модерни и високи сгради, контрастират с ниски и бедни къщи,храмове и пр. По улиците могат да се видят огромни плъхове около лъскави витрини и мотори с кабинки накачулени с по няколко човека до лъскави автомобили европейски и японски возила.

Thailand,Bangkok

На третия ден от престоя ни пристигнаха още двама приятели и заедно потеглихме за Камбоджа. Първо с микробус, на границата ни преведоха в каросерията на камион, после трябваше да се качим в очукан стар автобус и накрая ди Сиам Рип стигнахме  с такси. Оставиха ни в началото на града, от където ни взеха местни тук-туци и ни закараха до хотела. Уникално обслужване и условия, на които можете да се насладите за малка сума пари само в тази част на света. Горещо ви препоръчваме този хотел  Memoire d' Angkor Boutique Hotel

Прекарахме там три дни, като един цял ден ни отне да разгледаме прочутите храмове сред горите и оризищата в северна част на езерото Тонле Сап. Те са само на няколко километра от града и се наложи да станем сутринта рано в 4 часа, за да отидем до там и да наблюдаваме най-големия храм Ангкор на фона на изгрева. Впечатляваща гледка.

Той е бил централния и най-голям храм в един храмов комплекс от около 2000 декара. Което пък е било столицата на най-голямата и развита империя в югоизточна Азия, в продължение на почти 500 години – кхмерската империя.

До колкото разбрахме в цялата област Ангкор има стотици такива храмове, но Ангкор Ват е най-големият( думата Ват означава храм).Силуета на храма е изобразен на днешното знаме на кралство Камбоджа.

Храмът е построен от  крал Суриабарман ІІ, който се възкача на престола само на 14 годишна възраст. Историята твърди,че от засада той убива краля който му е бил чичо. Като си представи човек на тази възраст да имаш куража да направиш такова нещо … явно времената са били брутални.Той разширява значително кралството си и превзема обширни  територии от Виетнам и Мианмар. Това е един удивителен инженерен проект, не само заради големината си, но изащотот храмът е изграден върху вода.Той е построен върху тресавище, точно както древните ефесци са построили едно от седемте чудеса на света – храмът на Артемида от Ефес. Целта е тресавището да служи, като естествена омекотителна възглавница при земетресения.

В средата на храма е разположена шахта, където е поставен праха на краля, а над нея е поставена статия на бог Вишну, а наоколо се изгражда на храма с петте си кули, които олицетворяват съответните пет върха на планината Меру, в която се смята че живеят боговете.  Ангкор Ват е построен за около 35 години в един много сложен и труден тропичен климат – около 6 месеца изобилни дъждове, които заливат всичко наоколо.

Смята се че в целия комплекс са живели над един милион човека по времето на възхода на Кхмерската империя и това е бил най-големият град в света през 12 век.Храмът е преоткрит за света през 1860 г.  от французина Анри Муо .

Камбоджа, долината Акгор

След като разгледахме това чудо на инженерната мисъл, насладихме се на кхмерската кухня и на уменията на местните масажистки, на третия ден поехме обратно към Бангкок със същата невероятна смесица от превозни средства.

На следващия ден летяхме за остров Пукет. Слънце, плажове, кокосови орехи и различни варианти на местната кухня. Така прекарахме почти десет дни.

Плажовете в тази част на света са невероятни. Морето, планините, пясъка, всичко има един много по-различен по ярък и наситен цвят.

Подводната разходка сред флората и фауната на Андаманово море ни остави безмълвни.